Tot ce trebuie sa stii despre garantia Altex
In acest articol ne propunem sa clarificam cateva aspecte legate de garantia Altex si reclamatii asupra produselor comercializate in magazinele din Romania sau prin intermediul magazinului online. Altex este unul dintre cei mai mari retaileri de electronice si electrocasnice din Romania cu magazine fizice prezente in multe din orasele din tara si un shop online in care vanzarile de echipamente electronice sunt semnificative. Din acest considerent garantia produselor devine un element esential in protectia clientilor. Consumatorii sunt protejati de eventuale defecte ale produselor achizitionate din magazine prin intermediul unui certificat de garantie Altex iar in cazul unor neplaceri avute cu un produs cumparat online sau din magazin pot face reclamatii Altex la telefon 021.9196.
Ce este garantia Altex si de ce este importanta?
Garantia este un angajament formal oferit de producator sau vanzator, prin care se asigura ca produsul va functiona conform specificatiilor intr-o anumita perioada. De obicei aceasta perioada este de unul sau doi ani, in functie de produsul cumparat. Exista doua tipuri principale de garantii Altex pe care ne putem baza in cazul unui defect aparut la un produs cumparat dintr-un magazin Altex Romania. Acestea sunt:
- Garantia legala: Aceasta este garantata prin lege si ofera consumatorilor dreptul de a solicita reparatii sau inlocuirea produsului in cazul defectelor de fabricatie.
- Garantia comerciala: Este o oferta suplimentara, voluntara, care poate extinde sau imbunatati garantia legala.
Beneficiile garantiei pentru consumatori
Garantia Altex protejeaza investitia consumatorilor, asigurandu-se ca produsele cumparate sunt de calitate si functioneaza corespunzator. In cazul unor defecte de fabricatie, garantia acopera costurile reparatiilor sau ale inlocuirii, oferind astfel siguranta si liniste sufleteasca. Nu cred ca ar fi placut ca un produs cumparat de doar doua luni sa se strice si sa te uiti la el fara sa poti face nimic. De aceea, prin certificatul de garantie Altex online poti sta linistit ca produsul defect va fi reparat sau inlocuit daca nu sunt alte solutii pentru remedierea problemelor aparute. In caz ca apar probleme legate de acest aspect puteti face o reclamatie Altex la numarul de telefon 021.9196.
In documentatia despre garantie Altex gasim urmatorul paragraf:
- Cu Altex beneficiezi intotdeauna de garantia produselor achizitionate conform legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor.
- Prin garantia comerciala ai la dispozitie servicii de reparatie gratuita din partea vanzatorului sau producatorului in baza certificatului de garantie emis.
- Garanţia de conformitate este garantia Altex oferita de vanzator, conform legislatiei in vigoare. Este o perioada de timp de 2 ani de la achizitia produsului prin care vanzatorul iti garanteaza ca produsul vandut este conform cu specificatiile pe care s-a angajat ca le vinde.
Tipuri de garantii oferite de Altex
Garantie Altex standard
Altex ofera garantia legala obligatorie, care variaza in functie de produs, dar in general este de 2 ani pentru majoritatea produselor electronice si electrocasnice. Aceasta garantie acopera defectele de fabricatie si problemele de functionare care nu sunt cauzate de utilizarea incorecta.
In conformitate cu OG21/1992 vanzatorul este obligat sa-i furnizeze consumatorului: certificat de garantie (doar pentru produsele de folosinta indelungata), manual de instructiuni/utilizare/instalare. Produsele aflate la vanzare trebuie sa fie insotite de manuale de instructiuni in limba romana, declaratii de conformitate, fise tehnice, etichete energetice.
Pentru a beneficia de garantie Altex este necesar sa ai documentul de achizitie al produsului si certificatul de garantie.
Extragarantie
Pentru clientii care doresc o protectie suplimentara, Altex ofera optiunea de a achizitiona o garantie extinsa. Aceasta poate extinde perioada de garantie standard cu pana la 3 ani suplimentari, oferind astfel o acoperire totala de pana la 5 ani. Costurile pentru extragarantie variaza in functie de produs si de durata extinderii, dar beneficiile suplimentare ce se intind pe o perioada mai lunga de timp ofera o siguranta si o liniste sufleteasca ca produsul achizionat poate fi reparat sau inlocuit gratis cu mult peste cei unul sau doi ani oferiti de garantia Altex obisnuita.
Cum functioneaza garantia Altex?
Procesul de activare a garantiei
Daca un produs cumparat dintr-un magazin Altex Romania sau online de pe site-ul oficial se defecteaza si vrei sa-l trimiti in service Altex la reparat, poti face acest lucru daca ai pastrat documentele de achizitie (factura si/sau bon fiscal) si sa ai la tine certificatul de garantie Altex. Acest certificat se obtine la magazin in momentul achizitiei produsului sau se poate obtine un certificat de garantie Altex online pe site-ul oficial din contul de client.
Cum sa soliciti reparatii sau inlocuiri
In cazul lipsei conformitatii unui produs cumparat din magazinele proprii (televizoare Altex, frigidere, masini de spalat, telefoane Altex sau orice alt produs), consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului sa i se aduca produsul la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs. Prin urmare, pentru aducerea la conformitate a eventualelor defecte aparute in perioada de garantie Altex, produsele pot fi predate si in cadrul magazinelor noastre. Vedeti adresele magazinelor Altex Romania.
In cazul in care produsul achizitionat prezinta defecte, procesul de solicitare a reparatiilor sau inlocuirii este simplu:
- Contactati serviciul relatii clienti Altex la call center sau vizitati un magazin Altex.
- Prezentati factura si certificatul de garantie al produsului respectiv. Daca nu mai aveti certificatul de garantie il puteti obtine din orice magazin Altex Romania sau il puteti primi pe email dupa ce sunati la numarul de telefon garantie Altex 021.9196 si cereti acest lucru.
- Produsul va fi evaluat de un specialist pentru a determina cauza si natura defectului si se ia masura trimiterii in service Altex unde se decide reparatia sau eventual inlocuirea acestuia.
- Daca produsul nu poate fi reparat, acesta va fi inlocuit cu unul similar sau se va oferi rambursarea contravalorii. De aceea un certificat de garantie Altex este un factor de protectie impotriva defectelor aparute.
Timpul de raspuns si reparatie
Durata medie de procesare a cererilor de garantie la Altex variaza, dar in general, reparatiile sunt efectuate in termen de 15 zile lucratoare. Din documentatia oficiala a magazinului avem spicuite urmatoarele:
Termenul de aducere la conformitate a produsului aflat in perioada de garantie este de maxim 15 zile calendaristice din momentul in care se preda sau se trimite produsul catre unitatea vanzatoare sau service-ul autorizat. In unele situatii, defectele minore, se pot identifica si repara pe loc, iar pentru toate celelalte situatii produsul se trimite catre specialistii din service-ul autorizat.
Pentru mai multe detalii despre garantiile Altex si reclamatiile pe care le puteti face in acest domeniu accesati pagina oficiala a magazinului.
Cand nu beneficiezi de garantie Altex pentru produsele tale
Cazuri in care garantia nu este aplicabila
Exista anumite situatii in care garantia nu poate fi aplicata:
- nu fac obiectul garantiei produsele consumabile, precum si cele care prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, ciobiri
- deteriorari cauzate de utilizarea necorespunzatoare sau de neglijenta.
- defecte aparute in urma unor reparatii neautorizate.
- Probleme cauzate de accidente, lovituri sau contactul cu lichide.
- componente/piese arse sau plesnite, etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate
- produsele utilizate in conditii neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice etc.)
- setari si instalari incorecte
- prize fara impamantare
- patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor
- interventia mecanica sau plastica asupra produselor
- conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul functionarii echipamentelor.
Produse care nu pot fi returnate dupa achizitie
Produsele care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena ce au fost desigilate de catre cumparator indiferent daca acestea au fost sau nu utilizate dupa desigilare.
Exemplele pot include: aparate de ras, aparate de tuns, epilatoare, produse cosmetice, parfumuri, periute de dinti, irigatoare bucale, rezerve pentru periute de dinti, biberoane, termometre, tetine, bauturi, suplimente alimentare, casti intraauriculare, aparate de ingrijire corporala, alte produse care intra in contact direct cu pielea.
Sfaturi utile pentru consumatori
Cum sa pastrezi documentele de garantie
Este esential sa pastrati factura de achizitie si certificatul de garantie intr-un loc sigur, deoarece acestea sunt necesare pentru a beneficia de serviciile de reparatii. Daca totusi nu mai gasiti certificatul de garantie Altex il puteti obtine din orice magazin fizic Altex Romania dupa ce prezentati factura de achizitie sau puteti suna la numarul de telefon garantie Altex 021.9161 pentru a cere trimiterea unui certificat online pe adresa de email.
Intretinerea corecta a produselor pentru a evita defectele
Respectarea recomandarilor de utilizare si intretinere ale producatorului poate preveni multe probleme. De exemplu, curatarea regulata a filtrelor la aparatele de aer conditionat sau evitarea supraincarcarii masinilor de spalat pot prelungi durata de viata a acestor produse si nu se ajunge la trimiterea in service Altex pentru garantie si reparatii.
Telefon reclamatii Altex garantie
In caz ca apar probleme cu unul sau mai multe produse cumparate din magazinele Altex din Romania se poate suna la numarul de telefon reclamatii Altex 021.9196 pentru a face aceste sesizari. La acest numar de telefon contact Altex veti comunica ce produs a suferit probleme si veti primi informatii pentru ca reclamatia Altex comunicata la telefon sa fie rezolvata. De obicei se preda produsul defect in magazin iar de acolo merge la service Altex garantie pentru reparatii. Daca nu poate fi reparat, atunci produsul va fi inlocuit cu un altul la fel sau se vor primi banii inapoi in caz ca nu mai exista produsul in oferta magazinului.
Certificat de garantie Altex online
Nu gasesc certificatul de garantie Altex al produsului, ce pot face?
Aceasta este o intrebare pe care multi clienti si-o pun atunci cand intampina probleme cu produsele cumparate din magazinele fizice sau din online. Produsele vin insotite de certificate de garantie oferite de producator. In situatia in care nu il gasiti sau l-ati pierdut, il puteti solicita in orice magazin fizic Altex sau Media Galaxy sau puteti apela la numarul de contact Altex 021.9196 si il veti primi pe email.
Certificatul de garantie pe care l-am primit nu este completat. Este valid?
Alta intrebare pe care multi o au cand constata ca au certificat de garantie Altex online sau fizic dar acesta este necompletat cu datele lor. Acest certificat este valid si fara a fi completat, atunci cand este vorba de produse achizitionate online, de la distanta. Completarea certificatelor de garantie ar impune desigilarea fiecarui produs. Astfel certificatele se pot completa oricand pe perioada garantiei, in unul din magazinele fizice, pe perioada garantiei produsului. Ele sunt valabile si necompletate, insa in prezenta facturii de achizitie.
Service garantie Altex
- Altex Service Center SRL
- Adresa: Soseaua Bucuresti Nord, nr. 10, Global City Business Park, Cladirea O1, Parter, Voluntari, Ilfov
- CUI: 34901053 Nr.Inreg.Reg.Com.: J23/2902/2015
- Telefon service Altex: 021.528.9196
- Email:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Care este termenul de reparatie a produsului in perioada de garantie?
In cazul in care produsul se afla inca in garantie si nu se mai poate repara, se ofera fisa de negatie in baza careia se vor restitui banii platiti la momentul achizitiei. Pentru defectele neacoperite de garantie sau iesite din garantie, reparatia se face doar contra cost si se ofera garantie Altex pentru manopera si piesa/piesele schimbate.